reede, 4. november 2016

Õppekäikudest, õpetajate koolitustest, kostüümipäevast ja vaikusenädalast - TAG 31.10.-04.11.2016

Möödunud sissekanne oli tervenisti pühendatud kooli sünnipäevale, kuid on olnud veel mitmeid ja mitmeid tegemisi, mis otse tulitavad kajastamissoovist, sest õppetundide läbiviimine klassist ja koolimajast väljapoole on tänapäevse MÕK ja LAK õppe juures elementaarsematest elementaarseim. 
Enamik meist on kursis, et talve lähenedes suundavad mõned loomad pikale põõnaperioodile. 3. d klass saatis talveunne oma klassi karu. Karu kaeti uneks tekiga, mis oli valminud klassi ühistööna ning käis ka näitusel ära. 
Gümnaasium viibis näiteks õppekäigul Tartus, kus ühteviisi olid huvipakkuvad nii tutvustavad kokkusaamised Tartu Ülikoolis kui avastusretked Ahhaa Keskusesse, kus sai vaadata, katsuda, katsetada, ennast proovile panna ning koguda uusi teadmisi mitmest vallast.
Enne vaheajale jäämist käis 4.b klass ekskursioonil ühes arvutimuuseumis. Selle käigu kohta kirjutas Otto Ramsaroop järgmist: "Käisime klassiga ühes arvutimuuseumis, mis oli vanade tööstushoonete juures. Seal olid erinevad vanaaegsed arvutid ja mulle meeldisid seal kõige rohkem need arvutid, millega sai vanu mänge mängida. Kõige rohkem meeldis mulle mängida Space Invadersit. Seal oli väga palju vanu arvuteid ja sealsed arvutid tundusid olevat üsnagi hea kraam. Üllatav oli see, et esimene arvuti oli puust arvelaud. Ma arvan, et sinna võiksid minna inimesed, kellele meeldivad arvutid ja arvutite ajalugu. Ma olen kindel, et ma tahaksin selliseid kohti oma elus veel külastada." 
Ka õpetajatele kulub marjaks ära tutvumine oma kooliperest väljapoole jäävate koolimajadega. Arte õpetajaskonna erinevate struktuuriüksuste juhtidele toimus sügisvaheajal kahepäevane ning intensiivne koolitus, mille käigus tutvuti Olustvere Põhikooli, Viljandi Gümnaasiumi ning Tartu Kivilinna Kooliga. Uudistati kooliruume, heideti pilgud oskusainete pärusmaale, vaadati põnevate uuenduste ülevõtmise meetodeid. Ka said pedagoogid koolituse lõpus võimaluse tutvuda Eesti Rahva Muuseumiga, mis on suuruses ja võimsuses oli tõesti hämmastav kogemus ning andis mitmesugust ainest edaspidisteks õppekäikudeks.
Vaheajajärgne õppenädal tõi mõndagi huvitavat oma hingedeaegsusega. Esimesel koolipäeval anti lastele võimalus tulla koolidesse kostümeeritult ning mitmed õppurid kasutasid seda ka amerikaniseerunud pühade tava ära ning lasid fantaasial täielikult möllata. Koridorides oli liikvel kummitusi ja nõidasid, kasse ja surmakutsareid. Siinkohal on õige meelde tuletada, et peagi on tulemas mardipäev, millal on olnud pikki aastaid komme ümberriietatult käia naaberperedes vilja-ja karjaõnne sisse laulmas.
Kooli tervisenõukogu pakkus välja võimaluse, et esimene vaheajajärgne koolinädal võiks lisaks pakkuda midagi ka hingele ja vaimule. Et aga hing ja vaim saaksid ennast paremini realiseerida, peaks ümbrus olema võrdlemisi vaikne - iseenesestmõistetavalt on vaikus suures ja kärarikkas kooliperes tõeliseks luksuseks. Vaikuse väärtusest aga koostasid õpilased plakateid. Ka toimus mitmel vahetunnil vaikusega seotud tegevusi: abituurium luges väiksematele lastele ette põnevaid tekste, tingimusel, et väikesed suutsid enanst vaos hoida ja kuulata ning koolinädala viimasel päeval lasti vahetundides klassikalist muusikat. 
Koolipäevad kulgevad alati kärmelt ning sellel nädalal oli õpilastel võimalus näha lisaks tundide kiirusele lumelangemiskiirust. Üllatavalt varane ning karge talveilm tõi enesega pärast tunde  kaasa meeleolukaid tegemisi ning rohket toimetamist. 
Avatud meeli, uusi mõtteid, äge-põnevat tegutsemist järgmisesse nädalasse!!