laupäev, 19. november 2016

Õppeprogrammidest, võitudest spordis, uuringutest, õppekäikudest, helkuripäevast ja etiketikoolitusest - TAG 14.11.-18.11.2106

Üllatused, üllatused, üllatused - nii võiks vist öelda, kui talvine november asendub vihma ja tugeva tuuleiiliga, andes mõista , et tegelikult valitseb meid siiski alles sügis. Sügav ja pime sügis, novembri kolmas nädal ning teetähis nimega I trimestri lõpp. Viimaste hindeponnistuste kõrvale mahub aga alati ka pihutäis muud tegevust. 
Vilistlane Sigrid Kirss käis 4.b klassile Scratch'i õpetamas. Keeleõpetusprogrammi lihtsamate algtõdede selgeks saamine ei jookse kunagi mööda külgi maha ning õppurid tegutsesid usinalt ja teotahteliselt kaasa. 
Üsna kooli ajaloo algusaegadest alates spordis tugevatena, võitis Arte taas. Jalgpallis olid Tallinna Arte Gümnaasiumi neiud, kes olid Eesti Jalgpalli Liidu sisehallis toimunud jalgpalli meistrivõistlustel gümnaasiumide arvestuses taas võitmatud, pälvides kindlalt koolinoorte meistritiitli. Kuldses võistkonnas mängisid Mari Liis Lillemäe, Killu Raja, Reti Talts, Lisett Tammik, Marcell Pajo, Anneli Torim, Laada Tereštšenkova, Aliis Jürgen, Mariann Ploompuu, Kristina Tullus ja Karis Üksvärav. Võistkonda treenis ja juhendas treener Eneli Vals, võistlustel oli juhendajaks kehalise kasvatuse õpetaja Merike Strahov.  Kokku osales meistrivõistlustel 29 neidude võistkonda.
Kolmapäeval osalesid õpilased kuuendatest, üheksandatest ja kaheteistkümnendatest klassidest uuringus  "Keskkond ja jätkusuutlik areng". Uuringus kaardistati õpilaste keskkonnateadlikkust. Sealhulgas tuli õppuritel üles näidata  oskust anda hinnanguid erinevatele keskkonna probleemidele.  Õpilaste jaoks oli uuring mõtlemapanev. 

4.-6. klassi õpilased tõstsid liiklusteadlikkust. Neljapäeval toimus iga-aastane helkuripäev. Külla tulid politseinik ja Lõvi Leo. Õpilastele tekitasid elevust nii viktoriin kui ka hilisem pimedajooks koolimajas. Parimad said autasuks helkureid ning kõik juurde teadmisi, miks helkur meie juures nii vajalik ese on.
Helkuripäeval käis 7.d loomaaias madudega tutvumas. Õpilased said madusid puutuda, julgemad kaelaski hoida. Õppurid täitsid töölehti ning vastasid küsimustele. Mõni õpilane oli aga suisa nii agar, et jõudis õige vastuse öelda enne, kui küsimus lõpetatud.
Arvutimuuseumiga käisid sedakorda tutvumas 4.d klassi õpilased, kes pidid klassijuhataja palvel pärast õppekäiku vastama kahele küsimusele "Kus käisime/mida tegime?"/"Mis meeldis?" ning nendele saadi sellised vastused:
Käisime arvutimuuseumis. Sõitsime bussiga.
Saime seal joonistada ja arvutitest rohkem teada. Vaatasime arvuteid, mis olid olemas enne meie sündi. Mõned olid isegi õpetajast vanemad.Nägime vanu arvutihiiri ja palju muud. Seal (mängude mängimisel) oli nii pikk järjekord./Meeldis, et sõitsime bussiga. Meeldis, et seal oli vanaaegseid Apple arvuteid ja Apple märk (logo) oli värviline. Meeldisid kaasaskantavad arvutid ja arvutimängud. Meeldis näha vanu tehnikavidinaid. Meeldis, et saime mängida vanaaegseid arvutimänge. Meeldisid 2D mängud. Meeldis Pacmani mängida.
Õige artelane oskab käituda, kuid ka seda tuleb õppida. Igatahes praegune 6.b on etiketikoolituse läbinud. Käidi seda studeerimas  Toompeal Stackelbergi maja Peetri saalis. Õpilastele Koolitus toimus kahel päeval ja lapsed jäid õpituga rahule. 
Askeldused ei näi lõppevat, olgu mistahes ilm ja mistahes kuu. Järgmist nädalat ilmestavad madritused ja
 I trimestri tööde kokkuvõte. 
Seniks dünaamilisust igasse udrisse päeva! 😊