III trimestri teine õppenädal kandis endas üsnagi keeleohtrat tegemist, sest Artes tähistati emakeelepäeva, õpiti veidi kihnu keelt ning saadi teadmisi omalaadsest rahatarkusest, mille mõistmiseks oli vajalik mõista omakeelseid majandusmõisteid.
Kuid nagu ikka - koolinädala pikisuunaline kulgemine punktist A (esmaspäev) punkti B (reede) on vaadeldav järgmiselt.
TAG-s käis rahatarkusest rääkimas gümnaasiumi
õpilastele finantsanalüüsi õppinud Madis Teinemaa. Kahetunniline loeng hõlmas mitmeid teemasid, kus arutati millal ja kuidas raha investeerida, hoida ja säästa. Loeng oli huvitav ja õpetlik, andis ideid ning pani juba varakult säästmisele mõtlema.
õpilastele finantsanalüüsi õppinud Madis Teinemaa. Kahetunniline loeng hõlmas mitmeid teemasid, kus arutati millal ja kuidas raha investeerida, hoida ja säästa. Loeng oli huvitav ja õpetlik, andis ideid ning pani juba varakult säästmisele mõtlema.
14.03. tähistati Artes emakeelepäeva, mis hõlmas väga erinevaid tegevusi. Koolipere pidas tänavu suvel 200-aastaseks saava tähe Õ sünnipäeva, Toimus ka
traditsiooniline etteütlus 3.-12. klassideni ning loomulikult osalesid artelased e-etteütlusel. Oluline hetk oli kõnevõistlusel (kolme viimase sündmuse meistrid saab teada järgmises sissekandes), karaskivahetunnil, õ-tähe saamislugu tutvustaval slaidiesitusel, Kadaka lasteaias ettelugemises.
Õ-tähega algavaid sõnu kirjutasid kõik vanuseastmed ning sõnasein sai ohtralt sõnadega kaetud - õunast, sõnast ja rõõmust alustades ning üksikleidudega nagu kõdi, hõõrel ja lõopistrik lõpetades. Igatahes tekitasid õ-sünnipäev õnnitlused palju õhinapõhisust :)
Loomulikult ei puudunud päevast ka väiksemate õpilaste panus. 1.-3. klassid lugesid emakeelepäeva auks aulas omaloomingulisi luuletusi. Lisaks said õpilased riietuda kristjanjaagulikult kaabu, kuue ja ülerinnakotiga - et ikka oleks aru saada, kelle auks me seda päeva tähistame.
Tegusale päevale pani aga punkti uue keelevõistluse, Keelenutt 2019 (vt sissekanne 09.03.2019) parimate osalejate tunnustamine - neljast TAG-i esindanud õpilasest kolm said
auhinnalise koha - 6.d õpilane Oliver Eltmaa hinnati III koha vääriliseks oma vanusegrupi koolifolkloori tundjaks ning 6.d õpilane Hanna-Liisa Koljak ning 5.b Eliise Piirits pälvisid kooliteemalise lühijutu kirjutamisel üldise tunnustuse. Võistlusest võttis osa 18 kooli ja 80 õpilast. Autasustamisel kõneles koolifolkloorist külaline Eesti Kirjandusmuuseumist, teadur Piret Voolaid, kes innustas osalejaid rohkem veelgi austama eesti keelt ning selle erinevaid tahkusid.
auhinnalise koha - 6.d õpilane Oliver Eltmaa hinnati III koha vääriliseks oma vanusegrupi koolifolkloori tundjaks ning 6.d õpilane Hanna-Liisa Koljak ning 5.b Eliise Piirits pälvisid kooliteemalise lühijutu kirjutamisel üldise tunnustuse. Võistlusest võttis osa 18 kooli ja 80 õpilast. Autasustamisel kõneles koolifolkloorist külaline Eesti Kirjandusmuuseumist, teadur Piret Voolaid, kes innustas osalejaid rohkem veelgi austama eesti keelt ning selle erinevaid tahkusid.
Uuel aastal juba uuesti ja vahest veelgi võimsamalt.
Lisaks said algklasside õpilased osa omapärasest keeleõppetunnist:
Ning rääkimata sellest, et toimus veel Krõlovi valmide lugemine, kino Sõprus ühiskülastus filmiga "Tõde ja õigus"; teatrikülastus NUKU-s ning paljud muud igapäevased askeldused, mis selleaastasesse 11. nädalasse sisse mahtusid.
Järgmiste kirjutamisteni juba kevades!!!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar