reede, 5. aprill 2019

Veeohutusest; katsetest; koostöötunnist; Arte Tantsust; rahvastepallist; teatrist - TAG 01.04-05.04. 2019

Kirjanik Jan Kaus on öelnud 2009. a ilmunud raamatus "Hetk" järgmist: "Hiljem sai ta aru, et selliseid hetki lihtsalt ei võeta tagasi, mälupilte ei saa kustutada — need hakkavad venima läbi järgnevate sekundite, minutite, tundide, aastate. Need võivad püsida järgneva varjus, järgnev võib neid lihvida, teravad nurgad võivad mattuda aastate huumuskihi alla, kuid siis korraga on nad tagasi, selged, üksikasjalised, nende ümber kumisemas kadunud aeg."
Kirjanikku parafraseerides - Arte kooliblogi püüab kinni kõik kumisema kadunud aja ning kõneleb nädalast sedasi.
11. ja 12. klassile  toimus veeohutustemaatiline loeng. Selgitati, kuidas hinnata veekogu ohutust ning miks see üldse nii oluline on. Näidati, kuidas ära tunda uppunut, millised on võimalikud ohutusesemed ning kuidas on õige veekogu ääres käituda. Loeng oli tarvilik ning kuuljate kõrvad teravad.
Teisipäev, 02.04, tõi udrit tegemist gümnaasiumisse tahtjatele. Oli majatuur, suundade tutvustamine ning siis sai pooleteiseks tunniks panna proovile teadmised. Tulemused selguvad aprilli teises pooles ning usinad õppurid saavad asuda sügisest teadmisi nõutama soovitud õppesuunale, mida Arte gümnaasiumis on pakkuda tervenisti viie võimalusena: reaalsuund; humanitaarsuund; tervishoid; sport-psühholoogia; jalgpall. Pöidlad pihku!!
2. aprillil toimus Sinilinnu Lasteaias Mustamäe eestikeelsete koolide ja lasteaedade koostöötund, mille koolidepoolseks korraldajaks oli Arte gümnaasium. Koostöötunni teemaks oli kaasav
haridus: "Lapse eripäradega toimetulemine ja seda toetavad metoodikad - kuidas jätkata koolis lasteaias alustatud tööd". Meeskondlikes aruteludes kerkis esile mitmeid probleemkohti alates infovahetusest, lapsevanema kaasamisest kui alushariduse ja põhikooli õppekavade vahel olevast lüngast. Kõikidest nendest sai ka jõudumööda kõneldud, kuid arutelusid jätkub ka edaspidiseks.

On tavapärane, et enne Orhideed saavad õpilased näidata parimaid tantsupalasid, nii ka sel aastal, kui lavale astusid õppurid oma kavadega, mis jaotusid paremuse/vahvuse/lõbususe/liikuvuse põhjal järgmiselt -  3.a "Arte tšikid". 5.c "Raju rulli miks", 7.ab "On korvpall see", 8.b "Sädelev must" ja parim soolokava Meril 6.b "Kuusteist". Kõik soovijad said tantsida, kõik esinejad komme ja parimad auhindu. Oli lõbus ja meeleolukas päev. Huvitavamad tantsud lülitatakse Orhidee kavva ja nendest kuuleb/näeb järgmises sissekandes.


Eesti keele ja kirjanduse õpetajad ei väsi õpilasi teatrisse viimast. Põhikooli nooremaastme klassid said osa NUKU etendusest "Apelsinitüdruk" - õpilased ja õpetaja vaatasid etendust üsna tõsiselt, lugu pani mõtlema. 
Eelviimase vaheajani on jäänud kaks nädalat ning sellesse mahub pilgeni tegemisi igasse päeva. Kevad koputab nõudlikult aknale ja mõned pingutused kooliaasta lõpetamiseni tuleb veel kindlasti teha.

Kommentaare ei ole: