laupäev, 7. november 2015

Edulugu; etluskonkurss; isadepäev; õppekäigud, robootikatund - TAG 02.11.-06.11.2015

 
Hingedeajaga alanud novembri esimene nädal tõi taaskord artelastele tegemist ning aktiivseid talitusi.
 
 
Meenutus kevadisest õppeaastat kokkuvõtvast tänuüritusest
 
Suure rõõmuteatena tuli meie koolile tunnustus projekti „Me armastame Eestimaad" edulooga. Selgus, et Harjumaa kolme parim eduloo hulka valiti Tallinna Arte Gümnaasiumi ja Tallinna Mustamäe Reaalgümnaasiumi koostööprojekt „Me armastame Eestimaad“. “Ettevõtliku kooli” edulugude vabariiklikule konkursile saadeti üle 90 eduloo. Koostööprojektiga saab tutvuda alljärgnevalt lingilt: https://koostegemised.wordpress.com/


Üks võrdlemisi sihikindlalt järgitud tavasid TAG-s on olnud etluskonkursid, millest pole osavõtt just  kõige esinejaterohkem, kuid see-eest seda nauditavam. Etluskonkurss on omanäoline sissejuhatus ülelinnalistele etlusüritustele. Peagi on tulemas Lydia Koidulaga seotud konkurss ning tavaliselt on sellel üritusel lisaks Koidula loomingule veel ühe eesti luuletaja loomingu esitamine. Sellel aastal oli Koidula kõrvale toodud Merca luuletused. Esinejad pidid esitama peast ühe vabalt valitud Koidula või Merca luuletuse ning said lisaks veel ühe luuletuse, millega neil oli aega tutvuda 5 minutit ning siis see ette kanda. Esinejad olid: esimeses vanuserühmas (4-6 kl)  Anton Jääger 4c, Rauno Koppel 4c, Greete Anni 5b, Demi Lillinurm 5b ja Hanna-Maria Sibul 5b; teises vanuserühmas (7-9 kl) Helene Mander 7a, Laura Tammsaar 7a, Liisi Laus 7a, Eliasabeth Värno 7a, Hanna-Maria Rool 8a, Sigrid Salundo  9a, Ly -  Marleen Valm 9a, Annabel Kilk 9b; gümnaasiumis Sofia Kruusalu 11b; Jekaterina Trumm11a.

 
 
Esimeses vanuserühmas võitis Hanna-Maria Sibul, kes esitas Merca luuletused "Targad hiired" ning "Teelaul".
 
 
 
Teises vanuseastmes võitis Annabel Kilk, kes esitas Koidula luuletused "Kadunud" ning "Linnulennult".
 

Gümnaasiumis võitis Jekaterina Trumm Merca luuletustega "Siberi pelmeenid" ja "Armastus".
 
 
 
 

Novembri teine pühapäev on teadupärast isadepäev. Et pidada meeles meie õpilaste isasid, toimus teovõimas isadepäeva tähistamine. 05.11.2015  oli  tore tervituskontsert, pärast mida  asusid isad, vanaisad ja lapsed koos igasuguseid asju tegema. Sai sportida ja meisterdada. Lapsevanemad Ago Argel, Mart Potter ja Indrek Pajus juhendasid animatsioonide, mängulise programeerimise ja muusika töötuba.






 
 
Ning taas käisid koolilapsed oma klassidega põnevatel õppekäikudel. Nt 3.d klass käis 2. novembril õppepäeval Nõmme Loodusmajas. Õppeprogramm "Loomariik" andis õpilastele loomade kohta õpetusi ja uusi teadmisi küllaga. Loodusmaja elavnurgas said lapsed teha lähemalt tutvust põnevate loomadega
 
 
 

06.11.2015 viibis Arte gümnaasiumi 6b Eesti Arhitektuurimuuseumis omalaadsel näitusel "no pain no game" kirjanduse ja kunstiõpetuse lõimng-õppekäigul, kus tutvuti väga iseäralike mängudega. Nelja rühma jagatud õpilased said ülesandeks katsetada kümme minutit erinevaid mänge ning seejärel simuleerida mängude messi, kus tuli oma grupi katsetatud mängu teistele gruppidele tutvustada ja nö maha müüa. Õppekäik oli informatiivne ja meeleolukas.
 
Lisaks said õppurid tutvuda ka Rotermanni soolalao keldris asunud õpilastööde näitusega, mis oli samuti mängukeskne. Välja olid pandud parimad tööd.
 

 







 
Lisaks tasuks tutvustada Arte gümnaasiumi
ühte vahvat valikkursust gümnasistidele, kus saab näha mõndagi põnevat. Nimelt toimuvad robootikatunnid, kus õpilased saavad oma käega meisterdada valmis liikumisanduritega roboteid. Õpilaste juhendaja Tiit Kobrusepp tutvustab oma ainet järgmiselt:
"Robootikat ning mehhatroonikat õpetatakse TAG.-is gümnaasiumi astmes valikkursuse raames. Rühma suurus 10- 14 õpilast.
Õppevahenditeks on Lego Mindstorm robotid ning oleme rentinud ka Kodulabori roboteid.  Hetkel olemas meie koolil üks komplekt.
Esimesel poolaastal kasutame Lego roboteid ning graafilist programmeerimiskeelt.
Teisel poolaastal õpime samade robotite peal tundma NXC programmeerimiskeelt
Kolmandas tsüklis on plaan kasutada juba kodulabori roboteid ning õppida tundma C- programmeerimiskeelt. Oleme endale ostnud ka Arduino roboteid, mis on hobikautajate hulgas populaarseimad.
Töö käib paaritööna, siis on õpilased veel piisavalt hõivatud. Igal paaril on oma robotikomplekt, mis on nummerdatud. Lisaks baaskomplektile on iga nelja õpilase kohta ka üks lisakomplekt.
Õppematerjalidest on kasutuses TÜ ja TTÜ poolt loodud e- kursus.
Õpimotivatsiooni suurendamiseks olen üritanud õpilastega osa võtta erinevatest võistlustest. Oleme käinud paaril korral Robotexil ning oleme osa võtnud nii Legorobotite võistlustest kui ka TTÜ poolt korraldatud võistlustest, kus kasutatakse Kodulabori komplekte.
Hindamisel arvestan tunnis töötamise aktiivsust, e-kursuse testide täitmist.Tundide teemad:
1.Sissejuhatus ja põhiterminid, Lego roboti nuppudega programmeerimine.
2. Robootikasüsteemid, mikrokontroller. Roboti programmeerimine NXT-G keskkonnas
3. Näidikud, ekraanid
4. Elektrimootorid
5. Helitugevuse andur
6. Valgusandur
7. Puute- ja kaugusandur
8. Liikumismehhanismid
9.  Andmeside
10. Andmete kogumine
11. Andmete töötlemine
12. Lõpuprojekt ning esitlused
 
 
 
Ning juba järgmisesse nädalasse uute tegemistega artelastel kõikidele lugejatele häid mõtteid, valgust ning soojust saates!
 



pühapäev, 1. november 2015

Kohtumine kirjanikuga, liiklusohutus, õppereisid - TAG 26.10 - 30.10.2015

Teine veerand lükkas ennast toimeka esmaspäevaga tiidsalt töhe. Harilikult pärast sügisvaheaega, kui päevad muutuvad üha lühemaks ning looduse ringkäik näitab langemise märke, toimub Arte gümnaasiumi õppetöös ringkäikude periood, mil erinevate vanuseastmete õpilased viibivad üle Eesti mitmetes õpikodades uusi ja värskeid elamusi saades.
Erandit ei moodusta seegi sügis. TAG praegune 8.b klass käis põneval õppereisil Läänemaal, Silma õpitöökojas. Varajane väljasõit kooli juurest, semudega suheldes ning lõbusalt naljatades, möödus väga kiiresti ning esimene sihtkoht oli Haapsalu lähistel asuv Imere talu. Õpilasi võlusid talumaadel ringi liikuvad lambad, küülikud ja kuked, kanad ja kitsed – loomad, kes alati on talude juurde kuulunud. Moodsa aja lapsed kasutasid juhust ning fotografeerisid nii loomi kui ka ennast ühes põnevate tegelastega. Loomakesed olid siiralt hämmelduses neile osaks langenud tähelepanust ning pakkusid koolinoortele mitut lustlikku hetke.
            Lisaks loomadele omandasid õppurid uudseid teadmisi putukate ja muude väiksemate elukate püüdmise kunstist ning seda just veest. Taoline õngitsemine pakkus mitmeid lõbusaid hetki. Kinnipüütud putukad ja mutukad asetati akvaariumisse ning edasi suundusid õpilased tuppa, kus nad said kätte entomoloogiat  e putukateadust käsitlevad teaberaamatud. Ühiselt prooviti määrata akvaariumisse kogutud pisikeste tegelaste liike. Ning kogu loo tegi veelgi põnevamaks asjaolu, et putukaid sai uurida väga lähedalt, mikroskoobi alt. Lisaks näidati koolilastele ka slaidishowd Eesti vetes elavatest isenditest ning õppurid said täiendada oma teadmisi lisaks putukatele ka krabilistest ja merekarpidest, kes meie vetes elunevad.
Vahva õppekäik päädis ülilõbusaks ja konkurentsitihedaks kujunenud mängust, kus tehti võidu nimel mitmesuguseid asju. Mitte liiga pika ja mitte väga lühikese õppepäeva tulemuseks oli infoküllane ja lustakalt saabunud uudisteave. 
Praegusel 9.b-l toimus aga pisut teistsugune kirjandustund, millest selle klassi õpilane Annabel Kilk kirjutas järgmist:
"Tavapärase kirjanduse tunni asemel käisime eile klassiga kuulamas Ketlin Priilinna lugusid sellest, kuidas ta raamatuid kirjutab, mis on tema enda lemmikud teosed ning milliseid ameteid on ta pidanud. Mina isiklikult sain palju rohkem julgust, et lasta ka teistel enda "sahtlisse kirjutatud" lugusid lugeda ja võib olla ka tulevikus raamatuid kirjutada. Arvan, et selliseid tunde võiks olla rohkem ja igale vanuseastmele. See oli tõesti põnev."  Jäägem siis lootma, et eesti sulemeistrid oma  kirjutuslauale lasevad pilku heita.
Et tänapäeva ajarutus olla pidevalt kursis ka nt keskkonnalaste teadmistega, viibisid abituriendid Eesti Pandipakendis, kus kohtuti kooli vilistlastega ning saadi ajakohaseid andmeid pakendamise ja sellega seotud protsesside kohta.
Teadmishimulised õppurid tegelevad informatiivsete toimingutega ka siis, kui tegemist pole otseselt koolitööga. Läänemereäärse riigina on otse kohustuslik osaleda sellistes projektides nagu UNESCO Läänemere Projekt. Mainitud ürituse raames toimus kolmandat korda veebiviktoriin, millest võttis tänavu aasta osa 203 osalejat, neist 115 pärit Eesti BSP koolidest. Kokku osales õpilasi neljast erinevast Läänemere riigist, sealhulgas siis ka Eestist ning meeldiva tõdemusega tuli paremusjärjestuse alusel  auhinnatud kohti Eestile tänavu 11, sealhulgas ka Arte gümnaasiumi õppuritele: Aiki Rattur 6a, Kristjan Rattasepp 7b, Mia-Triin Lausmäe 6b, Gregory Jakobson 8b, Mia Marii Kibar 7c. Igatahes õnnitleb kool oma tublisid ja hakkajaid ning nutikaid lapsi ning soovib edaspidigi jaksu ning tahtmist taolistest üritustest osa võtta.
        Nädala teise poolde jäi aga üheteistkümnendikele mõeldud liiklusohutuskoolitus "Selge pilt.." mille käigus pidid noored mitmetes grupitöödes välja selgitama oma teadlikkuse ohutuks liiklemiseks. Pika koolituspäeva lõpus tuli noortel valmistuda üheks omanäoliseks eksamiks, mille tulemused selguvad alles aastakümnete jooksul: kui ühtegi koolikaaslast ei tule mälestada, siis on eksam sooritatud, kui aga koolikaaslasest tuleb rääkida pelgalt minevikuvormides, siis ollakse eksamil läbikukkunud. Õppurid võtsid hoiatussõnu võrdlemisi tõsiselt.

Lisaks toimus taas Paljassaarel linnuvaatlus, mis tõenäoliselt saabuva hilissügise raames just väga palju vaatlusobjekte ei näidanud, kuid see ei vähendanud gümnasistide elurõõmu ja tegutsemistahet koos olla.

 Sedasi õppekäikudes toimekalt sammudes on tulemas uued tegemised. Juba varsti.

laupäev, 17. oktoober 2015

Korvpall; simulatsioonimäng; rebaseks löömine; hõimupäev; ettelugemine, miniolümpia - TAG 12.10 - 16.10.2015

Sügisvaheajaeelne nädal tõi artelastele intensiivseid, humoorikaid, asjalikke ja sportlikke momente.
13.10.15 osalesid Arte gümnaasiumi õpilased  Sportlandi tänavakorvpalli turniiril. Nii 6.-7. klassi kui ka 4.-.5. klassi tüdrukud olid väga heas hoos ning võitlesid ennastunustavalt. Sealt ka tulemus:
6. -7. klassi tüdrukud
I koht.
Paula Kristiina Sibul, Maarja Grünmann, Kayli-Liis Padur.

4. -5. klass tüdrukud
II koht: Marleen Halanurm, Jaanika Lainelo, Eliise Luks, Hanna Maria Sibul.

 III koht: Sille-Liis Mölder, Kristel Rattasepp, Laura Õun, Marta Eleri Jaama.
Esimese ja teise koha võistkonnad tagasid endale ka koha märtsis toimuvale finaalturniirile. 6.-7. klasside poiste turniiri laeks jäi esimene playoff ring.
14.10.15 toimus abituuriumis simulatsioonimäng "Euroopa Parlament", kus õppurid said avardada silmaringi ja kogeda seadusloome demokraatliku protsessi toimimist Euroopa Parlamendis.
Eesmärgiks oli praktilise tegevuse kaudu laiendada osalejate teadmisi Euroopa Parlamendi tööst, otsustusprotsessist ja selle keerukusest, mõju olulisusest ning inimsuhete rollist ja suurendada osalejate üldisi teadmisi Euroopa Liidust. Viktoriinis sai esimese koha (5725 punktiga)  ning presidendi rolli Merlin Lepiksoo.
Võitja määras kõigepealt ametisse komisjonide esimehed ja raportöörid, seejärel jaguneti viide fraktsiooni ning kolme komisjoni ja mäng saigi alguse. Raportööride ettekannete järgselt näitas väga head ajakirjaniku tööd Algis Roog. Esitatud küsimused suunasid nii mõneski eelnõus komisjoni pakutud sõnastust ümber vaatama.
15.10.15 kujunes aga üheks omapäraseks ja lõbusaks vaatemänguks tervele koolile. Teadupärast toimub septembris-oktoobris haridusasutustes esmakursuslaste sissepühitsemine järgmisesse haridusastmesse. Ei olnud artelased selle poolest erandlikud. Üheks koolipäevaks omandasid kümnendate klasside õpilased koolivormivaba välimuse ning olid mitmetes väga huvitavates tegevustes, mis hõlmasid nii varahommikusi askeldusi koolilähedases parklas, sportlikke kogunemisi, rebasevannet ja palju muudki.
 

Samal ajal, kui koolis askeldasid ringi meeleolukad gümnasistid, viibis aga põhikooli 5.B klass
veekeskkonna programmis Viimsis Rannarahva muuseumis "Olen mere sõber", kus tutvuti  Läänemere ja selle elukeskkonnaga. Osalejad said uusi teadmisi  seostest, kuidas kodune prügikäsitlus mõjutab otseselt looduskeskkonda ja kuidas inimtegevus mõjutab veekogude reostumist, Eesti keskkonnaprobleeme ja keskkonnateadlikust tarbimisest ja prügikäitlusest.

Lisaks tähistati koolis ka hõimupäeva, mille raames toimus 9.-12. klassidele loeng soome-ugri rahvastest. Ettekande tegi ajaloo õpetaja Arvis Kiristaja.
Lisaks esitasid 12. klasside õpilased omaloomingulise lähenemise  juudi muinasjutust "Pikkade patsidega printsess".
Muinasjutust tehti  ka video
mille valmimisel olid abiks  Hans Harald Pilv, Merlin Lepiksoo ja Birgit Tikk.
 Üks Arte gümnaasiumi traditsioone on olnud sügisveerandi viimasel reedel toimuv ettelugemispäev, mille teema on harilikult tulnud aasta märksõnast. Et selle aasta märksõnaks on muusika, siis olid ka etteloetavad tekstid seotud muusikaga.  Ette lugemine toimus teise või kolmanda tunni ajal. Põhikoolis lugesid õpilased südamlikku lugu "Luikede järvest" ning gümnaasium tegeles Wolfgang Amadeus Mozarti tuntud ooperi "Võluflööt" libreto esitamisega. Ettelugejad võisid tekste lugeda üksi või mitmekesi koos.


Unustamata kõige väiksemaid, sisustasid 11. klasside õpilased 1. klasside omapärast esimese kooliveerandi lõppu. Nimelt sportliku joonega Arte gümnaasium korraldas oma kõige uuematele õpilastele üheteistkümnendike kaasabil palju kilkeid, naeru ja põnevust pakkunud miniolümpiamängud.












Ja niiviisi askeldades jõudsidki artelased pisukese hingetõmbeni - sügisvaheaeg oma karges ja kuldses päikeses tuligi kohale 

reede, 9. oktoober 2015

Õpetajatepäev; lõimingu-ja vahetustunnid; linnuvaatlus - TAG 05.10 - 09.10.2015


Õpetaja Karl Läll käsilase e. minionina pälvis parima kostüümi preemia
Sujuva rutuga oktoobrisse kulgenud nädalale andis oma ilme 05.10.2015 tähistatud õpetajate päev, mis artelastel kätkeb endas võrdlemisi vankumatuid momente. On tavaks kujunenud hommikune aktus, kus abituuriumi esindajad ja kooli juhtkond vahetasid märgid - 12. klasside õpilastest said kuni keskpäevani direktor ja õppealajuhatajad, majandusjuht, huvijuht ning algklasside aineõpetajad. Ühtlasi toimus ka õpetajatele suunatud viktoriin, mille uurimis-ja vastamisobjektideks olid sedapuhku gümnaasiumis ainetunde andvate õpetajatega seotud vähemtuntu. Lisaks on õpetajate päev kindla temaatikaga ning seekord pidid õpetajad olema superkangelased.
Ajutine juhtkond käis kontrollimas erinevaid vanuseastmeid koolivormide ning tervisesse suhtumise osas. Ühtlasi kostitasid abituriendid õpetajaid omavalmistatud hõrgutistega. Keskpäevaks vahetas ajutine juhtkond pärisjuhtkonnaga ametimärgid tagasi ning toimus aktuse teine osa, kus toimus õpetajate autasustamine mitmelt pinnalt.
Hommikupoolsel aktusel toimunud viktoriini võitis meeskond "Must kübar ja kass"
 Mitmed õpetajad said tunnustuseks tänukirja ning kooli keraamikaklassis meisterdatud nägusa aluse graveeritud ja maalitud lehekesega (lehekestega) - iga leht märkis töötatud viit aastat. 15 aastat Arte peres on tegutsenud loodusõpetuse ja geograafia õpetaja Karin Bachmann ning raamatukoguteenistuja Ade Soon; 10 aastat on kollektiivis olnud inglise keele õpetaja ning õppealajuhataja Lilli Kivisäk, saksa keele õpetaja Lea Sillaots; matemaatika õpetaja Margit Vallsalu; eesti keele ja kirjanduse õpetaja Mare Luik; 5 aastat on õpetajapere rüpes olnud eesti keele ja kirjanduse õpetaja Külli Hansen; füüsika õpetaja Sirje Roosing.  Ka premeeriti kooli integratsiooni projekti vedamise eest algklasside õpetaja Anneli Kruglovi ja ajaloo õpetajat Airi Tamme. Noore õpetaja tunnustuse leidis inglise keele õpetaja Karl Läll; parimate klassijuhatajatena tunnustati inglise keele õpetajat Tiia Eiklat ja ajaloo õpetajat Arvis Kiristajat.
Tunnustati ka teisi koolielus olulisi teenistujaid.
Aktuse edenedes toimus õpetajate esitlus. Sedapuhku oli märksõnaks 'koolivorm'
 
Abituurium oli lisaks mitme ürituse korraldamisele ja juhtimisele teinud ka omanäolise video õpetajate päevast: 
Lõpetuseks laulis abituurium laulu parimast õpetajast
Pedagoogid siirdusid sealt edasi põnevale õppekäigule Innovatsiooni- ja ettevõtluskeskusse Mectory, mis on Tallinna Tehnika Ülikooli üks harudest ning pakkus oma uudsete mõtete ja lahendustega palju vaatamist ning huvitumist.
Kui mahuka programmiline õpetajate päev oli lõpule jõudnud, toimusid järgmistel päevadel tunnid tavarütmis, kuid ometigi pisukeste muudatustega. Tööõpetuses  vahetasid poisid ja tüdrukud oma tavapärased kohad. Nimelt poisid küpsetasid ning tüdrukud said viilida, voolida ja askeldada puutöödega. Koogid olid maitsvad ja puunoad siledad.

Ka toimus põnev ettevõtluspäev  3.d majandusklassis, mil rõõmsaid lapsi külastas Eesti Toiuduliit. Tunnis said lapsed teada, kuidas valmib toit, mida nad igapäevaselt söövad ja mida peaksid silmas pidama, et langetada tervislikke toiduvalikuid.
AS Balbino müügijuht Anne-Ly Palits tutvustas lastele jäätise tootmise ajalugu ja seda, kuidas ja millest tänapäeval jäätist toodetakse. Kõik lapsed said ise proovida, kuidas glaseerida ja kaunistada pulgajäätist.
 
Gümnasistidel aga toimusid põnevad õuetunnid Paljassaare poolsaarel, kus tegeleti linnuvaatlusega. Õpilastel õnnestus märgata kajakaid, musträstast, luikesid ja  kormorane.
Ühe nädala veel kooliaskeldust ning Arte koolipere saab minna esimesele vahepeatusele ning hingetõmbele, kuid seni ootab kõiki veel viis päeva tegusust.

laupäev, 3. oktoober 2015

Muusikapäev; õuesõpe; õpetaja saavutused; koolinoorte murdmaajooks - TAG 28.09 - 02.10.2015

Kestliku hariduse tagab mitmekülgsus ja valikuvõimalused, see on tänapäeval juba iseenesestmõistetav. Neid valikuid aga tuleb kooli iganädalase ohtrusega ning meie teokas koolipere osales esmaspäeval, 28.09,  mitmetasandilise muusikapäeva võrratul kontserdil. Kontsert oli pühendatud nii rahvusvaheliselt peetavale muusikapäevale, kui Arte gümnaasiumi nimepäevale. Mitmetasandiline oli üritus aga seetõttu, et erilise meeleolu tekitasid suisa kolm loomeelementi - Katri Rebane ja Peeter Rebane, kes rääkisid lugusid loomadest ja sellest, kuidas nad lõpuks "Kevade" filmini jõudsid ning pikkisid iga loo vahele mõnusalt emotsionaalse helipala. Samal ajal aga joonistas kõigile nähtavalt  kunstnik Kerstin Hallik oma meisterliku käega klaveriloomi. Kogu muusikaline etteaste oligi just sama nimega  - "Klaveriloomad" ning kuulajaskonnaks olid 1.-6. klassi õpilased, kes meeleolukale üritusele hoogsalt kaasa elasid:
 
 
Sügisesed looduse valikuvõimalused aga viisid algklasside lapsed õuesõppele, kus avastati mitmete võimaluste kaudu nii ümbrust, putukaid kui pimeduses kobamist. 
 



 

Reedesel päeval, 2. oktoobril, toimus muusikapäev vanematele klassidele (7.-12.) ning sealtki kogunes meeleolukaid hetki . Nimelt viisid muusikud folkansamblist RÜÜT õpilased pärimusmuusika radadele rändama.
 
 
 
 
 
 
 
 
  
Lisaks Arte õpilaste sagedastele askeldamistele ja toimekatele argipäevadele, on Arte õpetajapereski väga olulisi momente, mis väärivad märkimist - inglise keele õpetaja Kalr Läll on olnud aastaid tegevuses väitlemises ning vedanud väitlusklubi. Oma töö eest sai õpetaja Läll ka väärilise tasu - karika, mille ulatas talle pidulikult Eesti Vabariigi kultuuriminister Indrek Saar Eesti parima väitlusklubi vedamise eest.
 
 
Pärjatud õpetaja Läll ootab Arte 9ndikke oktoobrikuus avatavasse Arte väitlusringi.  Kohtumised hakkavad toimuma neljapäeviti peale 7. tundi. Osaleda soovijad leiavad õpetaja Lälli ruumist 316.
 
 
 
Ning traditsioone järgiv sportlikkus Arte gümnaasiumis püsib ja see  tõi kaasa mõndagi head - nimelt saavutasid Rasmus Saar 9.b ja Sofia Kosareva 10.a Tallinna Koolinoorte meistrivõistlustel murdmaajooksus hõbemedalid. Koolipere õnnitleb võitjaid ning usub, et edaspidigi on oodata häid tulemusi.
 
Esimene alanud aasta koolikuu on suundunud oktoobrisse. Artelased soovivad jätkuvaks nädalaks kõikidele lugejatele häid elamusi ning turvalist olemist kiiresti pimenevates õhtutes.